Expiré : 2019/05/14 – 14 mai – Dix-huitième séance de l’atelier d’économie politique avec Ilyess El Karouni (LED – Université Paris 8)

La prochaine séance du séminaire “Atelier d’économie politique du CEPN” aura lieu le mardi 14 mai de 12h30 à 14h en salle K301.

Nous recevrons à cette occasion Ilyess El Karouni (LED – Université Paris 8) qui présentera son article intitulé “On Subalternity and Empowerment“.
Vous trouverez ci-dessous le résumé de l’article.

Abstract – “I define subalternity as being the state of a person or a group who endure structural violence. As for empowerment, it is the process by which a person or a group can reach above being considered subaltern. From that standpoint, I highlight two informational bases to see these phenomena: utility / surplus and capabilities. I show that they respectively lead to an emphasis on free markets and agency. Although the capability approach provides a more subtle understanding of the subalternity / empowerment issues, the two approaches are actually complementary and not conflicting.”

Comme à l’accoutumée, des sandwichs, fruits et bouteilles d’eau seront à votre disposition.

En espérant vous y voir nombreux-ses.

Nicolas Pinsard pour l’équipe de l’Atelier d’économie politique.