Expiré : 2019/06/11 – 11 juin – Vingt-et-unième séance de l’Atelier d’économie politique avec Pierre-Alexandre Balland (Utrecht University & MIT Media Lab)

La prochaine séance du séminaire “Atelier d’économie politique du CEPN” aura lieu le mardi 11 juin de 12h30 à 14h en salle K301.

Nous recevrons à cette occasion Pierre-Alexandre Balland (Utrecht University & MIT Media Lab), en tant que professeur invité au CEPN, qui présentera son article intitulé “Complex Economic Activities Concentrate in Large Cities” (2018).
Vous trouverez ci-joint l’article et ci-dessous son résumé.

AbstractWhy do some economic activities agglomerate more than others? And, why does the agglomeration of some economic activities continue to increase despite recent developments in communication and transportation technologies? In this paper, we present evidence that complex economic activities concentrate more in large cities. We find this to be true for technologies, scientific publications, industries, and occupations. Using historical patent data, we show that the urban concentration of complex economic activities has been continuously increasing since 1850. These findings suggest that the increasing urban concentration of jobs and innovation might be a consequence of the growing complexity of the economy.

Comme à l’accoutumée, des sandwichs, fruits et bouteilles d’eau seront à votre disposition.

Vous pouvez retrouver le programme du séminaire pour le second semestre ici.

En espérant vous y voir nombreux-ses.

Nicolas Pinsard pour l’équipe de l’Atelier d’économie politique.